Брой 79 на InGlobo – четири години по нов път

На 13 март 2020 г. списание InGlobo започна новия си живот като независимо издание

Без да сме го планирали специално, брой 79 на InGlobo излиза точно на 13 март – деня, на който преди четири години беше създадено „ИнГлобо Медия“ ООД и списанието пое по нов път вече като напълно независимо издание. Между другото, пак по съвпадение, но далеч не толкова приятно, на същия онзи 13 март 2020 г. беше обявено и извънредното положение в страната заради COVID-19.

Това събитие, предхождано и от други препъникамъни, вещаеше труден нов живот за списанието и накара мнозина да ни съветват да се откажем още преди да сме започнали. Когато обаче някой ни каже, че нещо няма да стане, това само ни амбицира повече и не само че не се отказахме, а четири години по-късно се радваме на излизането на поредния нов брой. Да, имаше и трудности, но и много щастливи моменти. И продължаваме нататък, защото вярваме, че има смисъл. И защото това, което правим, ни харесва.

Надяваме се, че този мартенски брой ще допадне и на вас. И тъй като излиза в дамския месец, на страниците му разказваме истории за няколко ярки жени.
Джулия Чайлд не само запознава американките с тънкостите на френската кухня, но и ги учи да се наслаждават на приготвянето и консумирането на храна. Прави го най-вече чрез своето прочуто телевизионно предаване „Френският готвач“, в което смесва непринудено поведение с безупречна подготовка.


Лейди Мери Уъртли Монтагю пък скандализира и провокира въображението на видни личности из цяла Европа със своите писма, описващи живота и нравите в Османската империя. Тя е допусната дори в султанския харем и разбива много митове за него и за мястото на жената в това общество, като твърди, че туркинята всъщност е по-свободна от англичанката.

Но променящи представите дами не липсват и в наши дни. Има ги и в света на науката. В броя представяме три жени, които извършват тиха революция в медицината и психологията.
Нещо подобно, но в света на филмовата музика (и не толкова тихо) прави и един мъж – великият Ханс Цимер. Още от ранните си години той се отличава с нестандартния си подход, а и до днес пренаписва правилата за композиране, изпълнение, записване и обработка на мелодии за филми. За космическия епос „Дюн“ той дори измисля напълно нови звуци и музика, изпълнена на странни инструменти, която не звучи като нищо познато.

Новаторска е и концепцията за умните домове, а ние поставяме въпроса дали наистина имаме нужда от тях и какви са ползите, ако отговорим с „да“.

Точно на обратното – на древно познание, предавано по генетичен път през поколенията, разчитат пеперудите монарх, за да извършат своята велика миграция през северноамериканския континент, в която участват няколко последователни поколения, но нито едно от тях не изминава целия път на отиване и връщане. А начинът, по който се ориентират, е наистина удивителен и разчита на нещо като слънчев „компас“, който показва времето…

На футболния терен пък трудно се ориентират играчите на най-слабия национален отбор в света – този на Сан Марино, който има едва една победа в 35-годишната си история. Освен на любопитните фенове обаче миниатюрната страна има каква да предложи и на обикновените туристи, както и на почитателите на историята, защото местните жители твърдят, че са поданици на най-старата действаща република с най-старата конституция.

Китай има несравнимо повече забележителности и много по-древна история, а ние разказваме за ритуалите и символиката на местната Нова година, или Пролетния фестивал, както самите китайци наричат най-големия си празник. Очаквайте в този материал да видите много снимки на танцуващи дракони.

Оставаме в Далечния изток, за да се запознаем и с културата на коренните жители на Япония – айните (или айну), които обаче през вековете са подложени на безмилостна асимилация от японците и днес почти са изгубили своята идентичност. Въпреки това те се отличават и визуално – мъжете обикновено имат гъсти, дълги бради, а жените традиционно са татуирали устните си и са изглеждали сякаш имат големи мустаци.

Неделима част от идентичността на марките пък са техните корпоративни цветове. А една находчива компания – „Пантон“, е разработила система за стандартизиране на цветовете, която днес се ползва от безброй индустрии, сред които модната и печатарската. Всеки декември „Пантон“ обявява и Цвят на годината, а ако дадена фирма не може да си избере сред хилядите оттенъци в системата, компанията с готовност създава специален цвят само за нея. Такива са например зеленото на „Старбъкс“, червеното на „Кока-Кола“ или тюркоазеното на „Тифани“.
Подобен оттенък има и водата на Малдивите, но ние не ви разказваме за луксозните вили, кацнали над нея, а за простичкия и очарователен островен живот извън лъскавите курорти. И там разбираме, че гостоприемството на автентичните местни общности не познава граници.

Както обикновено, добавяме и малко научни новини към коктейла от теми в този брой. Можете да го откриете на познатите места за продажба на преса, включително в нашия онлайн магазин.

Брой 79 символично отбелязва изминаването на едни важни четири години, но ние вече нямаме търпение за следващите и се надяваме да са много по четири.

Подкрепете независимата българска журналистика, като се абонирате за съдържанието ни в Patreon

ПОДКРЕПИ INGLOBO

ПОЛУЧАВАЙ НАЙ-НОВОТО ОТ INGLOBO НА МЕЙЛА СИ. ЗАПИШИ СЕ ТУК:

cartmagnifierchevron-down

Ние използваме бисквитки, за да ви предоставим най-доброто онлайн изживяване. Като се съгласявате, приемате използването на бисквитки в съответствие с нашата политика за бисквитки.

Настройките за поверителност са запазени!
Настройки

Когато посещавате който и да е уеб сайт, той може да съхранява или извлича информация във вашия браузър, най-вече под формата на бисквитки. Контролирайте вашите лични услуги за бисквитки тук.



Позволява ни да ви показваме по-подхоящо за вас съдържание, сбързано с InGlobo, във Facebook.

Откажете всички
Приемете всички Услуги