Брой 79

Март 2024 г.
(1 клиентски отзив)

 

В БРОЯ:

  • Ханс Цимер
  • Китайската Нова година
  • Миграцията на пеперудите монарх
  • Джулия Чайлд
  • Забравените коренни жители на Япония
  • Жени преобръщат представите за наука
  • Имаме ли нужда от умни домове?
  • Английска лейди в Османската империя
  • Сан Марино играе най-слабия футбол
  • Малдивите отвъд лукса
  • „Пантон“ и езикът на цветовете
  • Научни новини

В дамския месец март брой 79 на InGlobo разказва истории за няколко ярки жени. Джулия Чайлд не само запознава американките с тънкостите на френската кухня, но и ги учи да се наслаждават на приготвянето и консумирането на храна. Лейди Мери Монтагю пък скандализира и провокира въображението на видни личности из цяла Европа със своите писма, описващи живота и нравите в Османската империя. Тя е допусната дори в султанския харем и разбива много митове за него и за мястото на жената в това общество. Но променящи представите дами не липсват и в наши дни. В броя представяме три жени, които извършват тиха революция в света на медицината и психологията.

Нещо подобно, но в света на филмовата музика (и не толкова тихо) прави и един мъж – великият Ханс Цимер. Още от ранните си години той се отличава с нестандартния си подход, а и до днес пренаписва правилата, като за „Дюн“ дори измисля напълно нови звуци и музика, която не звучи като нищо познато.

Новаторска е и концепцията за умните домове, а ние поставяме въпроса дали наистина имаме нужда от тях и какви са ползите, ако отговорим с „да“. Точно на обратното – на древно познание, предавано по генетичен път през поколенията, разчитат пеперудите монарх, за да извършат своята велика миграция през северноамериканския континент, в която участват няколко последователни поколения, но нито едно от тях не изминава

целия път на отиване и връщане. А начинът, по който се ориентират, е наистина удивителен.

На футболния терен пък трудно се ориентират играчите на най-слабия национален отбор в света – този на Сан Марино, който има едва една победа в 35-годишната си история. Но миниатюрната страна има каква да предложи на туристите.

В много по-голяма степен това се отнася за Китай, а ние разказваме за ритуалите и символиката на местната Нова година, или Пролетния фестивал, както самите китайци наричат най-големия си празник. Оставаме в Далечния изток, за да се запознаем и с културата на коренните жители на Япония – айните (или айну), които обаче през вековете са подложени на безмилостна асимилация от японците и днес почти са изгубили своята идентичност.

Неделима част от идентичността на марките пък са техните корпоративни цветове. А една находчива компания – „Пантон“, е разработила система за стандартизиране на цветовете, която днес се ползва от безброй индустрии, сред които модната и печатарската. Всеки декември „Пантон“ обявява и Цвят на годината, а ако дадена фирма не може да си избере сред хилядите оттенъци в системата, компанията с готовност създава специален цвят само за нея, като например зеленото на „Старбъкс“, червеното на „Кока-Кола“ или тюркоазеното на „Тифани“.

Подобен оттенък има и водата на Малдивите, но ние не ви разказваме за луксозните вили, кацнали над нея, а за простичкия и очарователен островен живот извън лъскавите курорти.

1 отзив за Брой 79

  1. Лилия Котева

    Чудесен брой

Добавяне на отзив

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

В дамския месец март брой 79 на InGlobo разказва истории за няколко ярки жени. Джулия Чайлд не само запознава американките с тънкостите на френската кухня, но и ги учи да се наслаждават на приготвянето и консумирането на храна. Лейди Мери Монтагю пък скандализира и провокира въображението на видни личности из цяла Европа със своите писма, описващи живота и нравите в Османската империя. Тя е допусната дори в султанския харем и разбива много митове за него и за мястото на жената в това общество. Но променящи представите дами не липсват и в наши дни. В броя представяме три жени, които извършват тиха революция в света на медицината и психологията.

Нещо подобно, но в света на филмовата музика (и не толкова тихо) прави и един мъж – великият Ханс Цимер. Още от ранните си години той се отличава с нестандартния си подход, а и до днес пренаписва правилата, като за „Дюн“ дори измисля напълно нови звуци и музика, която не звучи като нищо познато.

Новаторска е и концепцията за умните домове, а ние поставяме въпроса дали наистина имаме нужда от тях и какви са ползите, ако отговорим с „да“. Точно на обратното – на древно познание, предавано по генетичен път през поколенията, разчитат пеперудите монарх, за да извършат своята велика миграция през северноамериканския континент, в която участват няколко последователни поколения, но нито едно от тях не изминава

целия път на отиване и връщане. А начинът, по който се ориентират, е наистина удивителен.

На футболния терен пък трудно се ориентират играчите на най-слабия национален отбор в света – този на Сан Марино, който има едва една победа в 35-годишната си история. Но миниатюрната страна има каква да предложи на туристите.

В много по-голяма степен това се отнася за Китай, а ние разказваме за ритуалите и символиката на местната Нова година, или Пролетния фестивал, както самите китайци наричат най-големия си празник. Оставаме в Далечния изток, за да се запознаем и с културата на коренните жители на Япония – айните (или айну), които обаче през вековете са подложени на безмилостна асимилация от японците и днес почти са изгубили своята идентичност.

Неделима част от идентичността на марките пък са техните корпоративни цветове. А една находчива компания – „Пантон“, е разработила система за стандартизиране на цветовете, която днес се ползва от безброй индустрии, сред които модната и печатарската. Всеки декември „Пантон“ обявява и Цвят на годината, а ако дадена фирма не може да си избере сред хилядите оттенъци в системата, компанията с готовност създава специален цвят само за нея, като например зеленото на „Старбъкс“, червеното на „Кока-Кола“ или тюркоазеното на „Тифани“.

Подобен оттенък има и водата на Малдивите, но ние не ви разказваме за луксозните вили, кацнали над нея, а за простичкия и очарователен островен живот извън лъскавите курорти.

МНЕНИЯ ОТ ЧИТАТЕЛИ

cartmagnifierchevron-down

Ние използваме бисквитки, за да ви предоставим най-доброто онлайн изживяване. Като се съгласявате, приемате използването на бисквитки в съответствие с нашата политика за бисквитки.

Настройките за поверителност са запазени!
Настройки

Когато посещавате който и да е уеб сайт, той може да съхранява или извлича информация във вашия браузър, най-вече под формата на бисквитки. Контролирайте вашите лични услуги за бисквитки тук.



Позволява ни да ви показваме по-подхоящо за вас съдържание, сбързано с InGlobo, във Facebook.

Откажете всички
Приемете всички Услуги