Тайлър Брюле и любовта му към печата

Историята на един мъж, който успява да превърне мечтания проект в успешен и обичан от читателите бизнес

За канадския журналист Тайлър Брюле граници в създаването на съдържание не съществуват. Влиянието му в медиите е повсеместно – от класическата печатна преса чак до съвременните дигитални формати като подкасти, видео съдържание и онлайн магазини. Подобно жонглиране из многобройни сфери би било изключително трудно за обикновен човек, но не и за изпечен професионалист като него.

Началото

Всичко започва със създаването на списание Wallpaper, което бързо придобива популярност след публикуването на първия си брой през 1996 г. Преди идеята за списанието да бъде осъществена обаче, Брюле натрупва солиден опит в печатната журналистика. Статиите му намират място по страниците на световноизвестни медии като The Guardian, Vanity Fair и Financial Times. Едно неприятно събитие по време на работата му в германското списание Focus обаче променя разбиранията му относно начина, по който се представя информацията в новините. След като през март 1994 г. е прострелян два пъти, докато отразява войната в Афганистан, той прекарва дълъг възстановителен период в болница. Малко по-късно открива, че това, което е написано за него в новините, е далече от истината. Това е и първата крачка към създаването на неговия личен проект в областта на печатните медии – списание Wallpaper.

Wallpaper* – олицетворението на градските мечти

Още с първия брой на Wallpaper* през 1996 г. Брюле успява да привлече и малки, и големи рекламодатели, а медийните специалисти са впечатлени от това, което виждат в списанието. Лозунгът на Wallpaper* е The stuff that surrounds you („Нещата, които те заобикалят“). Списанието е олицетворение на мечтите на активните градски хора и носи на читателите полезно и качествено съдържание години наред. Брюле продава Wallpaper* на медийния гигант Time Warner през 1997 г., но се задържа на поста главен редактор до 2002 г., когато друг негов проект – Winkreative, започва да се развива успешно и журналистът насочва фокуса си към него.

Снимка: Canva

Рекламната агенцията е създадена като продължение на Wallpaper* още през 1998 г. и се специализира в създаването на ефективни и индивидуални комуникационни решения за своите клиенти.
Благодарение на усърдната работа личния принос на Брюле агенцията постига световно признание за сравнително кратък период от време. След като той насочва усилията си към нея, в рамките на две години Winkreative създава запомнящи се бранд стратегии и рекламни реклами за компании като Selfridges, Warner Music, Saab и Banana Republic.

Monocle – мечтаният медиен проект на Брюле

През 2007 г. е положено началото на една от последните, но и най-важната инвестиция на Брюле в печата – списание Monocle. Списанието постига огромен успех още в началото, в период, през който печатните медии са в огромна криза и много от водещите списания спират да излизат.
Може да се каже, че перфекционизмът на Брюле и добрите му идеи спасяват проекта. Отговорен пред себе си да проверява всеки детайл, всяка тема и запетая, той успява да изгради един завършен продукт, който бързо се превръща в цялостен бизнес.

Monocle се появява на пазара с ясна цел – да предоставя на читателя информация по всички глобални въпроси в бизнеса, културата, международните отношения, дизайна, модата и пътуванията.
Читателската аудитория на списанието обхваща всички хора, които вече са се разочаровали от почти еднаквия начин на представяне на важните теми в световните медии. Материалите в Monocle са за мислещите читатели, които искат да видят и чуят различната гледна точка, за да преценят сами за себе си как изглежда светът в момента.

Снимка: Canva

Разликата с медийните гиганти, която е видима за всички любители на печата, е че Тайлър Брюле наистина инвестира – и средства, и време – и е изцяло посветен на собствения си бизнес.
Обръщайки внимание на всички формати и на дигиталното представяне на своя продукт, той предоставя на различните видове читатели съдържанието точно по начина, по който предпочитат да го консумират. Брюле не е фокусиран върху това Monocle да бъде само печатно издание. Той успява да разшири бизнеса си, влагайки усилия и идеи в различните видове съдържание. Наистина е впечатляващо как един изначално печатен медиен продукт и неговата концепция може да бъдат представени и под формата на сайт, радио епизоди, видео съдържание, онлайн магазин и дори физически обекти, в които освен самото списание се предлагат и пътеводители и други книги, дрехи, чанти, продукти за дома, козметика, подаръци.

И резултатите са налице, след като години наред Тайлър Брюле се фокусира върху това да развие един успешен бранд в различни направления. А в това начинание ключови са читателите, като процесът е двустранен. Брюле внимателно следи какви са ежедневните им нужди, но и те усещат влиянието на работата му в много аспекти от живота си.
Брюле е урбанист, краен глобалист и човек с отношение към детайла, който обича да говори, без да смекчава жестоката истина, макар и да е трудна за преглъщане. Всеки негов продукт, към който насочва общественото внимание, е отражение на разбиранията и модерната му естетика. А неговата визия за живота логично се превръща в два успешни и обичани бизнеса – Wallpaper* и Monocle.

Подкрепете независимата българска журналистика, като се абонирате за съдържанието ни в Patreon

ПОДКРЕПИ INGLOBO

ПОЛУЧАВАЙ НАЙ-НОВОТО ОТ INGLOBO НА МЕЙЛА СИ. ЗАПИШИ СЕ ТУК:

cartmagnifierchevron-down

Ние използваме бисквитки, за да ви предоставим най-доброто онлайн изживяване. Като се съгласявате, приемате използването на бисквитки в съответствие с нашата политика за бисквитки.

Настройките за поверителност са запазени!
Настройки

Когато посещавате който и да е уеб сайт, той може да съхранява или извлича информация във вашия браузър, най-вече под формата на бисквитки. Контролирайте вашите лични услуги за бисквитки тук.



Позволява ни да ви показваме по-подхоящо за вас съдържание, сбързано с InGlobo, във Facebook.

Откажете всички
Приемете всички Услуги