Трендът на “спокойните” дрехи и как ще се обличаме през 2023 година

Проучване на модната платформа GLAMI показва кои са най-популярните брандове, цветове и тенденции след две години изолация

Последните две години стояхме предимно вкъщи и вдъхновени от домашния комфорт, пазарувахме дрехи, които ни носят лекота дори когато сме навън. Българският потребител основно купува спортни дрехи и обувки. Светът, обаче започна да се завръща към нормалният начин на живот, а с това и модните му нужди. 

С премахването на всички ограничения, с които свикнахме по време на пандемията, се връщаме към офиса, партитата всяка петък вечер и излизането навън с приятели. Тези поводи ни провокират да сменим стила си, с което продажбата на официални облекла се увеличава значително, в сравнение с предходните години. 

И един любопитен факт – търсенето на думата „smartorial“ в Google се е увеличило повече от два пъти през 2022 година. За тези от вас, които все още не са запознати с термина, той идва от италианския лейбъл „Canali“, който определя Smartorial като комбинация от желанието за носене на “спокойни” дрехи, които същевременно са удобни и качествено изработени.

Модна платформа GLAMI сподели интересни факти и данни за това как се е изменил модният вкус на българина, какви дрехи избира и как и за какви поводи ги комбинира.

Удобството среща елегантния стил

Вдъхновени от живота си на ограничения и този на свобода, българските модни потребители намират нов живот на своите модни находки. Забелязва се тенденция в комбинирането на артикули така, че да могат да бъдат носени за различни поводи – от офиса, до вечеря навън. Проучването на GLAMI показва ръст от 91% на продажбите на дамски лоуфъри и мокасини и паралелно с +79% закупени чифтове кецове. Комбинацията на блейзъри с тениски, спортни панталони и ежедневни обувки е сред най-популярните тенденции, забелязани на българския пазар. Възможно е икономическата ситуация да подкрепи тази тенденция още повече, тъй като потребителите ще избират по-универсални дрехи.

Предпочитаните модните цветове

Неутралните цветове винаги са печелили популярност, когато става въпрос за дрехи и обувки. Причината за това е, че могат да бъдат съчетани с повече различни артикули от гардероба ни и никога няма да излязат от мода. Въпреки че черното винаги заема достойното първо място за 2022 година, според проучването ярките цветове са все по-предпочитани от българските потребители и лека-полека започват да изместват неутралната гама от гардероба на дамите.

Снимка: Canva

Оранжевото набира преднина в надпреварата за най-популярен цвят. След 2-годишната изолация и рестрикции, оранжевото стана основен символ на оптимизъм и чувство за щастие. Въпреки че не е най-очевидният избор, то може да бъде истински стилно, ако бъде стилизирано правилно.

Лилавото също е сред фаворитите по избор на българите. По-конкретно, един конкретен нюанс – Veri Peri, който беше определен за цвят на годината през 2022 г. от Pantone. Интересен факт е, че лилавият цвят е едновременно иновативен и успокояващ, като присъства основно във видеоигрите.

Въпреки многобройните си нюанси, зеленото печели своята популярност с един конкретен свой вариант – Bottega green. Той стана един от символите на италианската луксозна къща Bottega Veneta, което скорострелно го направи и един от най-желаните цветове за годината. Нюансът е изключително влиятелен за модната сфера, както и основен „партньор“ в съдържанието на модните инфлуенсъри.

Любимата дреха в гардероба – рокля и кецове

Дамите винаги са обръщали специално внимание на имиджа си. Често избират дрехи с определен, но и едновременно разнообразен стил. Едно нещо обаче не се е променило – любимият моден артикул на жените остава роклята.

Снимка: Canva

Освен, че придава женственост и нежност на всяка една дама, роклята е универсален артикул и може да се носи за различни поводи. Например, комбинацията между флорална рокля с най-харесваните кецове според анкетата на GLAMI – Liu Jo Silvia, би могла да се носи както по време на работа, така и за вечерно излизане с приятели. Въпреки, че за последните няколко години спортният стил е най-популярен, категория „кецове“ е доминираща в предпочитанията на българина и за 2022 година, като 5 от топ 10 на най-харесвани продукти са маратонките. Най-популярният модел за всеки пол и възраст е Adidas Runfalcon.

Спортните марки са сред най-популярните на българския пазар. Сред топ 3 фаворитите на потребителите се нареждат Nike, Guess и Adidas, следвани от Liu Jo, Puma и Hugo Boss. 

Подкрепете независимата българска журналистика, като се абонирате за съдържанието ни в Patreon

ПОДКРЕПИ INGLOBO

ПОЛУЧАВАЙ НАЙ-НОВОТО ОТ INGLOBO НА МЕЙЛА СИ. ЗАПИШИ СЕ ТУК:

cartmagnifierchevron-down

Ние използваме бисквитки, за да ви предоставим най-доброто онлайн изживяване. Като се съгласявате, приемате използването на бисквитки в съответствие с нашата политика за бисквитки.

Настройките за поверителност са запазени!
Настройки

Когато посещавате който и да е уеб сайт, той може да съхранява или извлича информация във вашия браузър, най-вече под формата на бисквитки. Контролирайте вашите лични услуги за бисквитки тук.



Позволява ни да ви показваме по-подхоящо за вас съдържание, сбързано с InGlobo, във Facebook.

Откажете всички
Приемете всички Услуги